Direktlänk till inlägg 28 februari 2012

Så blev sötpoatisrösti: Mums!

Av Karin - 28 februari 2012 19:36

Hej!

Dagens middag var ju sötpotatisrösti serverad med vitkål och päron.

Sötpotatisröstin blev jättegod och att servera den med vitkål och päron var en perfekt smakkombo, eftersom denna rätt också var enkel och snabblagad och billig.  Så det här blir en återkommande 


Min inköpslista idag så ut såhär

1 kg Päron (jag köpte en hel korg för det var billigast idag)  13 kr

blad persilja   1 kr

1 gurka  23 kr

1stor sötpotatis  8 kr. (jag använde halva, men skulle använt mer om jag insett hur god röstin)

1  halv vitkål    7 kr


Summa:  72 kronor  

och då ska vi komma ihåg att jag har kvar av alla ingredienser efter matlagningen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin - 2 januari 2013 19:31

Måndagen den 14 januari Frukost: Quinoagröt med 30g hampaprotein serverat med hasselnötsmjölk och äppelmos (1 msk per person) och ett glas apelsinjuice, Näringsämne Mängd Rek. mängd Energi ...

Av Karin - 2 januari 2013 18:57

Måndagen den 21 januari   : Frukost;  Quinoagröt med 30g hampaprotein serverat med hasselnötsmjölk och äppelmos (1 msk per person) och ett glas apelsinjuice, Näringsämne Mängd Rek. mängd Energi ...

Av Karin - 2 januari 2013 18:31

  Måndagen den 7 januari:   Frukost: Havregrynsgröt med 30g hampaprotein serverat med hasselnötsmjölk och någon/några av dessa frukter ovanpå samt 1 tsk socker: apelsin, blodapelsin, clementin, kiwi eller äpple samt 1 glas apelsinjuice ...

Av Karin - 2 januari 2013 17:48

 Hej alla som har lyckats hitta hit trots att det inte varit någon aktivitet här sedan juni 2012.  Nu ser mitt liv annorlunda ut och jag hoppas kunna hålla liv i denna sida.  En nyhet är att alla recepten är näringsberäknade.   Onsdagen den 2 jan...

Av Karin - 3 juni 2012 12:43

Hej! Ni har fått vänta länge på denna månadens uppdatering men pga tekniska problem med datorer och livet,  så får ni nöja er med en veckoplanering denna vecka. Förhoppningsvis är buggarna i livet delvis lösta nästa vecka så jag kan återkomma med e...

Ovido - Quiz & Flashcards