Direktlänk till inlägg 8 mars 2012

Mat för kvinnor av kvinnor (men helst män) på Internationella kvinnodagen

Av Karin - 8 mars 2012 07:09

Idag är den internationella kvinnodagen och det ska firas med lätt och snabblagad lyx tycker jag.

förrätt: sparris och avokadosallad

http://www.tasteline.com/Recept/avokado_och_sparrissallad

Inköp: 1 knippe grön sparris, 1 avokad

huvudrätt: Färsk tortellini med gurka, zucchini, svamp och avokadoröra.

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=6261&a=111389&ingredients=f%E4rsk&av704si=-1&av704ko=-1&av704fsfestligt=true&av704fsvego=true&showResults=false&lid=&lPos=

Inköp: färsk tortelloni, 1 gurka, svamp (shitake eller champinjoner), 1 avokado, 1 citr

efterrätt: snabblagad choklad kaka

http://www.matklubben.se/recept/snabba_choklad_kladdkakan_13563.html

Inköp: 1 pkt kakao, 100g smör, 

Kvällsmat: Sallad med kantareller och chevréost serverat med saffransris

http://alexmumsmums.blogspot.com/2010/09/sallad-m-kantareller-bacon-och.htm

Inköp:  1 pkt salladsmix, 1 ask coctailtomater, 1 burk kantareller, 1 pkt getost/chevré, 1 päron,  I pkt saffran, 1 pkt /påse sugarnsnaps

Om man pga sin vardag inte kan fixa det här idag torsdag, så kan man ju förlägga det till lördagen, vilket jag tänker göra.  Den här dagen tänker jag äta färdigköpt vegetarisk ärtsoppa till middag, en billig och enkel lyxmat för mig då ärtsoppa är min favorit.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin - 2 januari 2013 19:31

Måndagen den 14 januari Frukost: Quinoagröt med 30g hampaprotein serverat med hasselnötsmjölk och äppelmos (1 msk per person) och ett glas apelsinjuice, Näringsämne Mängd Rek. mängd Energi ...

Av Karin - 2 januari 2013 18:57

Måndagen den 21 januari   : Frukost;  Quinoagröt med 30g hampaprotein serverat med hasselnötsmjölk och äppelmos (1 msk per person) och ett glas apelsinjuice, Näringsämne Mängd Rek. mängd Energi ...

Av Karin - 2 januari 2013 18:31

  Måndagen den 7 januari:   Frukost: Havregrynsgröt med 30g hampaprotein serverat med hasselnötsmjölk och någon/några av dessa frukter ovanpå samt 1 tsk socker: apelsin, blodapelsin, clementin, kiwi eller äpple samt 1 glas apelsinjuice ...

Av Karin - 2 januari 2013 17:48

 Hej alla som har lyckats hitta hit trots att det inte varit någon aktivitet här sedan juni 2012.  Nu ser mitt liv annorlunda ut och jag hoppas kunna hålla liv i denna sida.  En nyhet är att alla recepten är näringsberäknade.   Onsdagen den 2 jan...

Av Karin - 3 juni 2012 12:43

Hej! Ni har fått vänta länge på denna månadens uppdatering men pga tekniska problem med datorer och livet,  så får ni nöja er med en veckoplanering denna vecka. Förhoppningsvis är buggarna i livet delvis lösta nästa vecka så jag kan återkomma med e...

Ovido - Quiz & Flashcards