Alla inlägg den 31 januari 2012

Av Karin - 31 januari 2012 20:41

Hej!  Dagens middag, tisdagen den 31/1, skulle ju vara ljummen quinoa med grönsaker. Quinoan får helt enkelt bli nästa tisdag. Men jag läste fel i planeringen och lagade nästa tisdags rätt Potatistortilla.  Den blev underbart god, 10 poäng av 10. Men så är det också en favorit för mig som dessutom är enkel och snabblagad. Kan det bli bättre suveränt gott, billliga ingredienser, enkel att tillaga och snabbt att göra ?   

Av Karin - 31 januari 2012 20:36

Gårdagens middag, dvs 30 januari 2012, var ju Spaghetti m gulbetor, citron och vitlöksrostade solrosfrön.


Detta första jag konstaterade var att jag måste ha läst fel i receptet eller tänkt mig altenrativ tillagningsmetod när lade in receptet i planeringen. Drygt 50 minuter tycker jag är alldeles för långt för ett vardagsrecept.


Själva smaken var ok, 5 av 10 i betyg.  Men den motsvarades inte av arbetsprestationen och väntetiden. Jag är av den åsikten att mat ska vara mödan värd.  Denna rätt är helt ok att få en vardag om man någon annan bjuder, men bara ok och inget annat. Därfår den som totalbetyg 3 av 10 av mig i betyg.


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards